2015. március 22., vasárnap

Duplalusta


Hetek (ha nem hónapok) óta gondolkodom rajta, hogy kellene nekem egy kendő. De valami olyasmire gondoltam, ami nem csipke, nem szabályos háromszög, és esetleg az egyik szépséges Buci festette fonalamat is fel tudom hozzá használni. Ehhez képest csináltam már mindenből próbát, úgyhogy néha kis kendőkezdemények kerülnek elő a lakás különböző pontjairól. Nagyon nyűglődtem, nagyon akartam valamit. Aztán elkezdtem ezt a Diving in kendőt, és úgy voltam vele, hogy hááát, végül is nem rossz, nem rossz, majd meglátjuk, mi lesz belőle. Oszt' kendő lett belőle, 
Nagyon érdekes a minta csíkos része. Eddig double garter stitchnek gondoltam(tuk), de most, ahogy videót kerestem hozzá, láttam, hogy double garter alatt egészen mást értenek (legalábbis a videók). Úgyhogy nem is tudom igazán, mi lehet a neve (bár a duplalusta szerintem teljesen kifejező név rá). Először kötünk egy sort simán A színnel. Anélkül, hogy megfordítanánk a munkát, visszatoljuk a tűn, és ugyanabból az irányból kötünk egy sort simán a B színnel. Most már megfordítjuk, kötünk egy sor simát A színnel, majd megint visszatoljuk a munkát, és ugyanabban az irányban kötünk egy sor simát a B színnel. (Eléggé lustaság ez így, nem?) Így a képen látható csíkosságot  kapjuk. Közben persze a megfelelő helyeken fogyasztunk vagy szaporítunk, ahogy kell. 
A szélén mindenki kedvenc pikós leláncolása, és kész is kendő. Nem biztos, hogy nem kötök még egyet. Valahogy olyan jól esett ez most nekem, főleg, hogy időm is kevés a kötésre, agyam is kevés a gondolkodásra mostanában. 



a kendő a Ravelryn

11 megjegyzés:

  1. Fantasztikus a csíkozás. Nagyon-nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon látványos lett a kendőd, messziről is látszik, hogy van benne valami kis csavar, érdekesen fonódnak egymásba a sorok. A tiéden ez még jobban látszik, mint az eredetin. Szép nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sokat nyűglődtem a színválasztással, de végül ez a kombináció nekem is nagyon bejött. Köszönöm szépen!

      Törlés
  3. De szép! És megint tanultam... :)

    VálaszTörlés
  4. ez nálam is tervben van :) naná, hogy ha egyszer lusta kötés. és szerintem a tiéd hatására meg fog előzni néhány dolgot a sorban :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, kíváncsi vagyok a tiédre, szeretem a színeidet :)
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  5. Hát ez baromijó! Mindig is kerestem egy olyan egyszerű módszert, amivel szövetszerű textúrát lehet kötni! Fantasztikusan szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szövetszerű textúrára esetleg még a linen stitch is jó, próbáld ki, ha még nem kötöttél olyat.
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  6. És mindenkitől elnézést kérek a kései válaszért, eléggé sűrű hónapjaim vannak mostanában. De nagyon köszönöm, hogy figyeltek a blogra! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...