2017. november 22., szerda

Nuvem


Nem tudom, van-e a ravelryn még egy kendő, amit ennyien megkötöttek; ahogy nézem, már 5200-nál jár az elkészült darabok száma. Régóta terveztem én is, de mindig azt gondoltam, hogy ehhez valami különleges monotóniatűrés kell, ami nekem egyáltalán nincs. Ezért sem kötök/horgolok például takarót,  mert majdnem biztos vagyok benne, hogy sosem lenne kész. Éppen ezért lepett meg, hogy teljesen simán, készült el ez a kendő, ami méretét tekintve sem aprócska, és az elkészítés is négy hetet vett igénybe. De ahhoz képest, hogy a mintában a legbonyolultabb művelet a szaporítás, csak a végén kezdtem unni, bár akkor már inkább türelmetlenség volt bennem, hogy legyen már vége, de amúgy egész tisztességesen végigcsináltam négy héten át minden este. Nem bántam meg, igazából tetszik, bár magamnak nem  hiszem, hogy megkötném, mi a bánatot csinálnék egy ilyennel. Így ez is az anyukánké lett, aki boldogan burkolózott bele, alig látszott ki belőle :). 

Annál is inkább szerettem volna megkötni, mert kíváncsi voltam a mintájára, a pifben sokszor előjött felajánlásként, mindenki nagyon szerette, de az elkészült darabok időnként csalódást okoztak. Most már tudom, hogy az pl. nagyon nem mindegy, hogy a szaporítások hogy készülnek, és bár én másképp csinálnám, a tervező által leírt módszer teljesen korrekt, a szaporítás technikáján nem indokolt változtatni. Ha valaki azt követi, és persze szívét-lelkét beleköti, a végeredmény nem lehet problémás, az biztos.

A fodorral kicsit bajban voltam, kössem-ne kössem, de aztán végül mégis rákerült, ott viszont változtattam a szaporítás módján, simán ráhajtásokkal szaporítottam minden szem után. Nekem így jobban tetszik.

Tehát elkészült, ilyen is volt, nem fognék neki holnap egy ilyennek, de azért nem zárom ki, hogy valamikor a jövőben, ha olyan fonalra találok, amiről nagyon el tudom képzelni, hogy Nuvem lesz, belevágok egy másikba :)





2 megjegyzés:

  1. Én is sokszor megcsodáltam ezt a mintát, és mindig arra jutottam, amire te, hogy "mi a bánatot kezdenék vele?!", de most megint nagyon kívánatossá vált, mert a tiéd - édesanyádé - is gyönyörű lett, csodás darab. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik :)
      Szerintem egyszer érdemes megkötni ;)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...