2018. március 16., péntek

Szurkálódós bejegyzés


Eljött ez a nap is. (Nem március 15-e, erre minden évben számítani lehet.)
Már egy ideje csak sajnálom magam, megfeneklett az alkotási kedvem. Többször ugrottam neki egy sapka megkötésének, mint amennyi szemet kellett (volna) felszedni hozzá, úgyhogy sarokba vágtam a kötőtűket a gombolyagokkal, és duzzogtam egy darabig.
Aztán kezembe került egy kis papír, sürgető tényezőként egy búcsúzás volt a háttérben, ekkor született meg ez a kép:

Az eredeti Sarah Trumbauer munkája,
a minta ebből a könyvből van.
Derekasan megküzdöttem vele. Ez volt az eddigi legkisebb munkám: nagyjából 10-12 centiméter magas. Az aprócska lukak készítését még gyakorolni kell, egyelőre inkább sörét ütötte nyomoknak tűnnek, mint szándékosan kialakított részleteknek. :) Itt jegyzem fel, hogy legközelebb vékonyabb papírra kell hozzá.

Aztán persze közelgett március 15-e. Megjelenése óta vágytam rá, hogy megpróbáljam Bogyó Babái által újragondolt kokárdát elkészíteni. De ezzel is mindig úgy jártam, mint a húsvéti tojásfestéssel. Addig húztam-halasztottam, hogy tutira bezárt minden üzlet, ahol a hozzávalókat megvehettem volna, és a csí sem áramlott körülöttem, hogy nyugalmat leljek, és lélekben rákészüljek valami újra. Végül az ünnep elmúlt, a fogadalom pedig megszületett, hogy majd jövőre!
Pedig Bogyó mindent megtett annak érdekében, hogy sikerre vihessem a vállalkozást, nagyon jó és követhető tutoriált készített!


Idén másként volt, az ünnep szelleme időben érkezett, mi pedig pont Gentbe készülődtünk egy héttel 15-e előtt. Sajnos Brüsszel nincs túl jól ellátva kreatív boltokkal, ami pedig van, azt reménytelenül drágának érzem. Gent egészen más, helyből 3-4 boltot találtam a térképet nézegetve.
Kívülről már megszemléltem párszor a De Gouden Pluim raktárnak vélt helyiségét, ahonnan színes gyapjak integettek nekem: Vegyél meg! Mást nem tudok mondani: aki eljut Gentbe, egyen egy sült krumplit a Vrijdagsmarkton, adjon magának 2 perc pihenőt, majd lépjen be a boltba. Igazi csemegeüzlet: rajzeszközök, radírok, kések, szikepengék, különböző növényi rostok, textilfestékek és SZÖSZÖK! Gyapjú vagy 30 színben, annyit veszel a gombócokból, amennyit szeretnél.

Ez a szöszös rész

Nemezelőtűt, alapot és zseníliadrótot egy másik boltban találtam, kitűzőalapot pedig egy harmadikban. Minden összeállt, másnap pedig nekiláttam a megvalósításnak. Minden tűnemezelős leírás és videó figyelmeztet, hogy a tű NAGYON HEGYES, ezt most leírom én is. A harmadik szúrópróba után elővettem egy fogót, amivel szépen tudtam tartani a bogyót anélkül, hogy összenyomtam volna, viszont a kezem távol maradhatott a tű hegyétől.
Egy-két próbabogyót és szárat készítettem, ennyi volt az eselék, ezt leszámítva gyors sikerélményt hozott az első próba. Íme:



Következtetések, szigorúan szubjektíven

Érdemes felírni, hányféle szín kell a gyapjúból, akkor nem jár úgy az ember, mint én. Nem mondom, hogy rosszul néz ki egyféle zölddel, de jobb lett volna, ha az eredetihez híven a szárak sötétebb zöldből vannak.
Vékony zseníliadrótot érdemes venni, nekem a 6 mm-es szálai folyton kibújtak a rátekert gyapjú alól. Ez persze lehet az én rutintalanságom miatt is. Végül kézimunkaollóval rövidebbre vágtam a zseníliaszálakat, így már működött.
Szerintem a bogyókat érdemes összeölteni, különben hajlamosak össze-vissza kavarogni a kabátra tűzve.
Nem biztos, hogy feltétlenül kitűzőalapot kell venni, egy finomabb biztostű is megteszi, így nem kell a felvarrással vesződni. Ez külön próbatétel volt számomra, a kézi varrás nem az erősségem. (Ez a távoli jövő egyik projektje.)

Úgy gondolom, mindenképpen érdemes egy kis kitérőt tenni a tűnemezelés világába. Viszont a kitérő előtt érdemes körbekérdezni, hátha van valakinek elfekvő, kipróbálásra váró készlete, amit kölcsönkérhetünk. ;-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...