2010. október 3., vasárnap

Stóla

Barkáék oldalán kötősüli indult, és a 7. lecke egy stóla volt. Az enyém ma készült el, de van egy kis különbség az ottani leíráshoz képest. Én nem úgy dolgoztam össze a két felet, ahogyan Ahama a 8. leckében leírja, hanem úgynevezett kötést utánzó öltéssel. Ez azt jelenti, hogy a két oldalt varrótűvel úgy varrjuk össze, hogy kötött szemeket képezünk:


Ezt az összeállítási módot Hanna Jaacks A tökéletes kötés iskolája (Minerva, 1994) című könyvében találtam, és szerintem sokkal jobb, mintha egyszerűen leláncolnánk a szemeket, hiszen gyakorlatilag belesimul a munkába, nem látszik és nem is tapintható, ráadásul nem lehet túl szorosra vagy túl lazára csinálni, elég könnyű ellenőrizni a feszességet. Eleinte nem volt egyszerű a dolog, de a végére már elég jól belejöttem. Nekem nagyon tetszik. A kész munkát még nem tudom megmutatni, mert blokkolás alatt van, és a kilógó szálakat is el kell még dolgoznom, de nem maradok adós vele, ígérem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...